Zo werkt het toch?
De ervaren collega’s werken de nieuwe mensen in.
Maar hoe ze dat doen en of ze dat allemaal op dezelfde manier doen…? Of hoelang het duurt en wanneer het dan goed genoeg is, dat is allemaal een beetje lastig.
Bovendien gaat de nieuwe medewerker werken op de manier zoals zijn trainer het aanleert. Wat anders is dan een andere trainer dat doet.
Wat je dus nodig hebt is een eenvoudige eenduidige manier om taken vast te leggen EN te trainen.
Gebaseerd op de ervaring van mensen die de taak al jaren uitvoeren.
Getraind op een efficiënte en effectieve manier.
Nieuwe medewerkers zijn dezelfde dag nog nuttig inzetbaar en ze leren allemaal dezelfde werkwijze aan.
Klinkt te mooi om waar te zijn? Het kan echt, het gebeurt namelijk al decennialang. Met de TWI-methode.
Neem contact op om meer ervaringen te horen en leer wat TWI voor jouw organisatie kan betekenen.
Hoe kom je tot de kern van een taak? Hoe meer ervaring de operator heeft, hoe minder hij zich bewust is van de details die hem de expert maken. Leer: Lean gerelateerde On the Job Training. Perfectie zit in details, toch? Hoe meer energie je besteedt aan het bepalen van de relevante details, hoe beter je ze kunt overdragen aan je leerling. Leer hoe je: Overeenkomsten en verschillen tussen de modellen. Dus je hebt gehoord van het 4 stappen model, maar je hebt ook gehoord van TWI. Gebruiken die ook niet 4 stappen? Betekent dit dat ze eigenlijk hetzelfde zijn, is dit allemaal marketing? Leer hoe: De kunst van het trainen. Niets is dodelijker dan goed trainingsmateriaal over belangrijke inhoud die wordt gemolesteerd door een trainer. Je verspilt niet alleen tijd van je leerling, je jaagt ze ook nog eens weg. Leer hoe je: Bouwen, uitvoeren en standhouden van je oplossingen. In theorie is alles simpel, maar in werkelijkheid kunnen dingen uitdagender zijn dan je ooit had verwacht. Trainingsmateriaal bouwen is veel werk, maar stel je voor dat je het hebt gebouwd en niet in staat bent om het goed te gebruiken, of slechts voor een korte periode? Leer hoe je:
Is er een reden voor de volgorde van de acties, waarom doe je dit precies op deze manier, en waarom?
De kwaliteit en de output van de beter getrainde leerling zullen dus verbeteren.
Door incompetentie, gebrek aan interesse of gebrek aan tijd.